Procore: part of Drees & Sommer header persbericht

Persbericht: Procore wordt Drees & Sommer

Drees & Sommer bouwt met Procore zijn Europese markt verder uit

Drees & Sommer zet zijn internationaliseringsstrategie consequent voort. Met ingang van 18 mei maakt Procore volledig deel uit van Drees & Sommer. De aanbieder voor lokale markten is met in totaal 40 medewerkers in Londen en Amsterdam actief op het gebied van facility management, workplace consulting en projectmanagement.

Hiermee reageert Drees & Sommer op de toenemende, mondiale eisen van de markt. Het bedrijf bouwt met twee nieuwe vestigingsplaatsen in Londen en Amsterdam zijn Europese vertegenwoordiging verder uit en verbreedt zich naargelang het aanbod van diensten. “Vooral de internationale bedrijven maken gebruik van dienstverleners met een sterk mondiaal netwerk en jarenlange, internationale ervaring. Met deze overname en de enorme ervaring vooral op het gebied van workplace consulting versterken we onze toonaangevende positie in de vastgoedadvisering in Europa”, licht Steffen Szeidl, bestuurslid van Drees & Sommer, toe.

“Deze samenwerking geeft ons kansen voor het uitbreiden van de opdrachten. Met Drees & Sommer en het netwerk op 41 vestigingsplaatsen wereldwijd kunnen wij bestaande klanten, zoals multinationals, overal ter wereld van dienst zijn. Wij kunnen nieuwe klantgroepen bereiken en grotere projecten met een omvangrijker pakket aan diensten succesvol aanbieden”, aldus Procore oprichter Michel de Haan.

Over Procore

Vestigingsplaats Nederland:

Procore NL heeft zeer veel expertise in het oplossen van vastgoedvraagstukken van projectontwikkelaars en eindgebruikers. Op de korte en middellange termijn verleent Procore projectmanagement, facility management consulting en sustainable workplace consulting. Als pionier op het gebied van duurzaamheid in Nederland en met internationale referenties zoals Under Armour en Vattenfall heeft Procore in Nederland een uitstekende reputatie.

Vestigingsplaats Groot-Brittannië:

Procore UK is vooral sterk en succesvol bij grote corporate klanten zoals Oracle, Standard Chartered Bank en Cisco met activiteiten als projectmanagement, facility management en cost consultancy.

Drees & Sommer: een innovatieve partner voor advies, planning, bouw en beheer.

Drees & Sommer begeleidt particuliere en openbare opdrachtgevers bij alle vragen over vastgoed en infrastructuur. Het hoofdkantoor van de door partners beheerde onderneming bevindt zich in Stuttgart en is met meer dan 2.150 medewerkers wereldwijd vertegenwoordigd op 41 locaties. Drees & Sommer integreert economie, kwaliteit en ecologie. Deze holistische en duurzame aanpak noemt Drees & Sommer the blue way. Meer daarover vindt u op www.dreso.com.

Drees & Sommer maakt zich, samen met de EPEA Internationale Umweltforschung in Hamburg, sterk voor het Cradle to Cradle® principe in de bouwsector. De onderneming brengt opdrachtgevers, investeerders, architecten en productfabrikanten bij elkaar om de ´Cradle to Cradle®´ gedachte verder te verspreiden.

Drees & Sommer – Keeping an eye on the big picture